JOBB PÅ
TUDDAL HØYFJELLSHOTEL

I en vakker fjellbygd i hjertet av Telemark ligger Tuddal Høyfjellshotel.

Hotellet er et tradisjonsrikt og historisk hotell som ble bygd som et sanatorium i 1895. Hotellet har 21 rom, og en restaurant som serverer en fast 4 retters meny hver kveld, av høy kvalitet.  På tunet vårt har vi både kafe, øl-bryggeri, bakeri og en liten landhandel. Vi etterstreber å gi gjestene våre “godfølelsen”, og det autentiske Tuddal. Vårt mantra er “850 meter over hverdagen”, -og her er det godt å være! Vi elsker å begeistre og fortelle historier om hotellet og Tuddal.

EN:

Tuddal Høyfjellshotel (Mountain Resort) is perched on the sunny side of Gaustatoppen; Southern Norway´s highest summit. The historic hotel was built as a sanatorium in the 1800´s, and is steeped in tradition and character. The hotel has 21 beautifully decorated rooms, overlooking a picturesque valley cradled by stunning mountains. Each night we welcome guests to dine in our restaurant with unrivalled views to the scenery, as the enjoy ae exquisite set-menu based on local produce and fine wines. The location also boasts a café, a brewery and a small shop that sells locally sourced groceries and produce. 
We warmly welcome our patrons “850 meters above everyday life; a great place to be!”
We love sharing tales of the hotel´s exiting past and share our vision for the future.

Vår ansatte strategi

To av våre fine ansatte skal på jordomseiling, dermed åpner det seg en unik mulighet til å være med å drive vårt sjarmerende hotell. Vi er i stadig utvikling, og ønsker noen som har teft, og som tar eierskap.

Vi er et annerledes hotell, og vi bruker mye tid på å sette sammen teamet vårt. Vi ønsker å ha en super hverdag, og vi vet at våre ansatte leverer aller best når vi trives sammen. Du må være glad i mennesker, natur, og en hektisk hverdag. Du må være glad i å formidle god mat og god vin, kultur og spennende fortellinger. Vi kan tilby et unikt og ungt arbeidsmiljø på et hotell som er i stor utvikling. Med nydelig naturen rette i bakgården, og på vinterstid et ski- eldorado for langrenn. Vi er bare to timer unna Oslo, og dermed en av Norges nærmeste høyfjelldestinasjoner. Vi har rimelige personalboliger. Og i Tuddal er det flotte oppvekstsvilkår, med barnehage og Montessori skole. Vi kan gjerne ta imot et par om partneren din også har erfaring fra hotelldrift.

Vi strekker oss etter å skape et miljø for dedikerte ansatte gjennom hele bedriften.  Tuddal Høyfjellshotel AS skal gjenkjennes som en genuin og omsorgsfull arbeidsgiver,  som konstant øker og utvikler ansattes talent. Vi vil tilrettelegge for at våre ansatte kan skape unike opplevelser for våre gjester. Dette vil styrke vårt renommé, og bidra til at vår bedrift kan nå sine mål og oppnå gode resultater.

EN:

Two of our dear friends and colleagues have jumped on the opportunity of a lifetime to go sailing around the world, thus creating a vacancy for somebody new to join our family.  
We seek continuous development and are searching for someone passionate to bring a fresh approach, thoughts, and leadership.

We are family-owned and operated, and we consider our colleagues to be part of the family.
We take time to welcome new team-members into our fold.
Happy teams serve happy guests.

You should enjoy socializing, as our entire team lives onsite. That being said; the wide open mountain landscape has plenty of opportunity for tranquil moments alone with nature.

We enjoy the finer things life has to offer; like shared moments with friends with good food, great wine in historic surrounds.
So should you.

Benefits:

  • Be part of a young, enthusiastic, and high achieving team.
  • Work in a traditional, boutique hotel nestled in the mountains of Telemark with breathtaking views and a plenty of opportunities for outdoor activities, yet only 2 hours away from Oslo.
  • Reasonably priced staff accommodation in one of our on-site log cabins.
  • An excellent environment for learning and development in one of Norway´s best boutique hotels.
  • Local facilities and amenities in the community for employees with young families.
  • We welcome hospitality couples.

 

Ledige stillinger / Vacancies:

Front of House Manager

Vi søker en initiativrik, og utadvendt Front of House Manager som vil få ansvaret for resepsjonen vår. Personen vi leter etter vil få en sentral rolle i hotellet, og vil rapportere direkte til hotellsjefen. Vi er ikke så store, så vårt aller største ønske er at du har erfaring både med revenuemanagement, salg, og personal. Du må like å prate med folk og ønske å prate med gjestene da du er hotellets ansikt utad, samt at du skal samarbeide med alle avdelinger på huset. Du trivs best med orden rundt deg og er en racer på organisering. Du må kunne brette opp armene når det er behov for at du trår til for å hjelpe kollegaer med andre oppgaver. Vi ønsker at du har relevant utdanning og erfaring og at du er effektiv, pålitelig og smidig. Du har godt humør og alltid med et smil om munnen.

Arbeidsoppgaver:

  • Booking og salg
  • Motta og ønske gjester velkommen ved ankomst
  • Bryllups- og arrangementskoordinering
  • Administrasjon
  • Planlegging av vaktlister
  • HR
  • Allokering av rom og bidra med prisjusteringer
  • Inntektsstrøm /Revenue management
  • Fungere som vertskap
  • Ansvar for digitale kommunikasjon ifm. bookingsystem

Send søknad på jobb@tuddal.no.

EN:

Our frontline team is at the heart of ensuring our guests receive world class service during their stay. We encourage our team to be themselves whilst upholding warm, friendly service with great care and knowledge. As our Front of House Manager, you will be responsible for leading our frontline team by example. In your role you will report to the owners and General Manager and be responsible for assisting in the day-to-day operations of the entire hotel team.

We are currently looking for a superstar to join our amazing team to lead the rooms division ensuring the smooth and efficient and high performance operations across the hotel.

You will ensure the highest levels of our brand boutique luxury service, delivering outstanding guest experience and provide training and support for team members to ensure they deliver the same. This exceptional service ensures that their hotel experience is memorable and exceeds all expectation. This role is hands-on, customer focused, and requires a person who can help lead the team in maintaining its position as one of Norway´s best boutique hotels.

Ideally you are experienced within revenue management, sales and HR. You are an excellent communicator and do not shy away from “walking the talk”. This role calls for outstanding organizational skills, empathy, passion, drive and smiles.

A small hotel needs “jack-of-all-trades” dynamic talent who is willing to step up wherever the challenges might rise.

We are looking for an operational leader who is ready to inspire, motivate and contribute to our working family culture.
You will be part of the hotel’s leadership group, – and involved in the recruitment and training of other team members across the hotel departments.

Key responsibilities include:

  • Drive and maximise revenue and upselling programs.
  • Manage resources available to organise and facilitate performance including rostering and ensuring highest levels of productivity at all times
  • Effective training, targeted development, recognition of team, providing regular feedback, support and guidance to ensure a positive great team culture.
  • Add value through operational efficiency through process improvement.
  • Full utilisation of the Front Office system ensuring accuracy in use and a range of accurate reports to meet operational needs are produced
  • Operation of an effective reporting and controls function.
    Accuracy and attention to detail in reporting being paramount
  • Monitor the reservations activities and ensure sales targets are met and / or exceeded.
  • Look for opportunities to increase additional demand and maintain rates across all existing and new reservations channels.
  • Optimize online channels by effectively using 3rd party management software.
    Ensuring that all rates and packages are accurately loaded and updated for maximum conversion.
  • Ensure telephone and other communication queries from customers are efficiently attended to within the prescribed time.
  • Control and analyse departmental costs on an ongoing basis to ensure performance against budget.
  • Prepare and achieve budgets, payroll and productivity forecasts with employee work schedules to reflect operating forecasts.
  • Oversee Housekeeping to ensure room cleanliness standards are maintained while meeting productivity goals.
  • Oversee Maintenance to ensure effective and efficient repairs and preventative activities while meeting productivity goals.
  • Assist with implementation of new systems and projects generally across the hotel.
  • Review, update and ensure adherence to policies and procedures for the department and implement quality control procedures
  • Manage, monitor and review work health and safety functions and procedures.
  • Contributing to a safe and inclusive workplace environment.
  • Making sure that our guests experience seamless service from arrival to departure, across the hotel.
  • Contributing to the smooth operating of the hotel across departments as business requires.

Send application and CV to jobb@tuddal.no.

Restaurantsjef / Executive Restaurant Manager 

Vi søker en serviceminded, effektiv og utadvendt restaurantsjef til å ha ansvar for kafeen vår Gildehallen. Kafeen har hatt en eksplosiv vekst de siste årene og er et samlingspunkt og naturlig stoppested for hyttefolket både sommer- som vintertid.

Kaféen ligger kun en liten avstikker fra riksveien som fører til Gaustatoppen. Gjennom sommeren er det mange som stopper innom for en pannestekt fjellørret, eller hjemmelaget rømmegrøt. Vi lager all mat fra bunnen, og vi er genuint opptatt av lokale råvarer. Som et godt eksempel på dette kan vi nevne at burgerne vi serverer er laget av kjøtt fra Telemarksfe som har beitet rundt hotellet. I fjor fikk kyrne navnet Hilmar og Harald!

Brødet lages i bakeriet, og agurken dyrkes i Flatdal og syltes på kjøkkenet. Rømmen kommer fra en lokal gård. Vi er opptatt av at rasen Telemarksku, som per nå er utrydningstruet, skal bli bærekraftig og bidrar der vi kan til å løfte denne rasen frem og i bruk.

Gildehallen har åpent alle helger, samt alle skoleferier. Åpningstiden er fra 11:00 til 18:00. Noen helger arrangerer vi konserter, og det er ønskelig at dette skjer hyppigere.

Så litt om deg, vi ønsker at du er en operativ leder som inspirerer dine medarbeidere. Du har overblikk, at du tar initiativ. Du kan holde hodet kaldt når køen går ut gjennom døren, og passe på å heve blikket, og smiler til gjestene som venter. Du må ha oversikten over hva som må produseres i løpet av uken, og du må kunne bidra i produksjonen. Du vil være endel av hotellets lederteam, og det er naturlig at du er delaktig i rekruttering av medarbeidere til Gildehallen.

Vi har også en liten landhandel som driftes under Gildehallen. Det forventes at du opprettholder kontakt med leverandører, gjennomfører bestillinger og supplerer med varer. Det er du, og medarbeiderne i Gildehallen, som bestyrer landhandelen og gir de besøkende den gode kundeopplevelsen.

Arbeidsoppgaver:

  • Vertskap i kafeen
  • Kundekontakt
  • Salg
  • Varebestilling og leverandørkontakt
  • Organisering av produksjon
  • Budsjettering
  • Evne å koordinere og organisere

Send søknad på jobb@tuddal.no.

EN:

Our café, Gildehallen, is open every weekend and school holidays, opening hours are 11:00-18:00.  We even host concerts and other events, and it has seen a surge in popularity over recent years, and we are now ready to appoint an Executive Restaurant Manager to join the hotel’s management team and take responsibility for the running of the café. 

We are proud of the food we serve as it is prepared from scratch in our own kitchens; popular dishes include pan-fried mountain trout and burgers made from Telemarks cows that graze locally on our land.  We bake bread in our own bakery and grow cucumber in the Flatdal, which is then pickled in our kitchen.

The role demands somebody confident and inspirational to lead the team and manage the day-to-day operations, so the successful candidate must have previous experience in this field and be able to work under pressure, as the role can be very demanding when the café gets busy.

Key responsibilities:

  • Day-to-day running of the café
  • Stock and supplier management
  • Budget management
  • Recruitment
  • Sales & marketing

Experience and skills:

  • Good social and communication skills
  • Previous experience of managing people and processes in a similar environment
  • Ability to organize the various workstreams within the café

Send application and CV to jobb@tuddal.no.

Sous-chef

Vi søker en initiativrik, og kreativ sous-chef, som inspirere til matglede. Du vil få ansvaret for å styre kjøkkenet når kjøkkensjefen ikke er til stede, og du vil dermed ha en sentral rolle i hotelldriften.

Vi lager all mat fra bunnen, og vi er svært opptatt av lokale råvarer. Som et godt eksempel på dette kan vi nevne at alt storfe er av rasen Telemarksfe og kommer fra en lokal gård i nabobygden. Vi er opptatt av å benytte mest mulig av råvarer fra eget fylke så langt det lar seg gjøre. En viktig del av stillingen er at du sammen med kjøkkensjefen opprettholder og skaper nye lokaler kontakter på ulike produsenter. Du må også ha inngående erfaring med partering av hel dyr. Da vi gjennom året får inn ulike typer viltkjøtt.

Vi ønsker at menyen vår skal være tradisjonsrik, men elsker å overraske og begeistre gjestene. Det er viktig at du er nysgjerrig og holder deg oppdatert på trender og utvikling i bransjen.

Du må like å holde orden, være strukturert og flink til å følge rutiner. Du er også velkommen og til å bidra til å utvikle nye der du ser det er behov.

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegging av meny
  • Organisering og delegering av produksjon
  • Bidra til daglig drift av restauranten
  • Varebestilling og leverandørkontakt
  • Bidra til å finne nye lokale produsenter
  • Evne å koordinere og organisere
  • Jobbe tett med Hovmester og Booking avdeling

Send søknad på jobb@tuddal.no.

EN:

We seek an experienced sous-chef with a proven track record, who is not afraid to bring their own sense of creativity and passion to the kitchen. The successful candidate handles pressure, and strives to keep the kitchen organized, and running smoothly, and according to plan and SOPs.

As well as being responsible for running a busy kitchen, motivating, and leading colleagues, will also work closely with other departments to ensure that the entire hotel works well together as one.

We are a traditional Norwegian Hotel and pride ourselves on sharing cultural heritage, but we are not afraid of taking an innovative and modern approach to local produce and new dishes.

Our food is prepared from scratch in our own kitchen using locally and ethically sourced ingredients (especially from Telemark).  We practice a nose-to-tail approach to produce, to ensure minimum food-waste.  

Key responsibilities include:

  • Menu planning to ensure food cost is maintained.
  • Organizing the kitchen and delegating tasks as required
  • Ensuring quality control and consistency is upheld.
  • Ordering and supplier relationships.
  • Sourcing new suppliers (of local produce).
  • Responsibility for Standard Operating Procedures (SOPs) in the kitchen,
    and ensuring food safety standards are upheld.
  • Assist in staff training and apprenticeship support.
  • Take a lead in upholding a safe and inclusive workplace environment.
  • Contributing to the smooth operating of the hotel across departments as business requires.

Send application and CV to jobb@tuddal.no.

Servitør / Waiter

Som servitør er det du som i første rekke vil ønske gjestene velkommen til vårt hotell, og det er viktig at gjestene får en førsteklasses opplevelse av profesjonalitet og gjestfrihet. Du må ha et stort hjerte, å like å sjarmere. Du må være interessert, og lærevillig da kunnskap er noe vi setter høyt. Du må ha interesse for å formidle god mat og god drikke, og yte det lille ekstra. Vi ønsker at alle som besøker oss skal huske oppholdet i lang tid, og det gjør vi ved å begeistre og overraske. Vi liker at våre ansatte ser hva som må gjøres på eget initiativ og er pliktoppfyllende, ansvarsfull og ærlig. Vi tror at det aller meste kan læres, men det er en stor fordel om du har relevant erfaring, og er vinkelner utdannet.

Arbeidsoppgaver:

  • Mottagelse av gjester
  • Innsjekking av gjester
  • Organisering av spisesalen
  • Forberedelse til Service
  • Sette vin til meny i samråd med Somalier og Sous -chef
  • Gjennomføre service
  • Forberede spisesal for frokost og lunsj

Send søknad på jobb@tuddal.no.

EN:

Our frontline team is at the heart of ensuring our guests receive world class service during their stay.

We encourage our team to be themselves whilst upholding warm, friendly service with great care and knowledge. Storytelling is a big part of communicating the unique past and exiting future of our hotel, so it is important to us that our frontline workers are excellent communicators.

As a waiter you will be responsible for serving some of Norway´s best produce, prepared by one of Norway´s best kitchens. It is great if you have fine-dining experience, but keep in mind that we are on this journey together; – so we teach and learn together as a team.

We are a small, dynamic team, covering all service periods from Breakfast, through Lunch, Dinner and Bar service.

Key responsibilities:

  • Ensuring smooth day-to-day service in the restaurant across breakfast, lunch, and dinner.
  • Championing great guest service including storytelling and responsible upselling.
  • Maintaining product knowledge and sharing stories of great produce with our diners.
  • Be a excellent brand ambassador for Tuddal Høyfjellshotel.
  • Practicing safe service of alcohol and maintaining high quality operating standards.
  • Contributing to a safe and inclusive workplace environment.
  • Making sure that our guests experience seamless service from arrival to departure, across the hotel.
  • Contributing to the smooth operating of the hotel across departments as business requires.

 Experience and skills:

  • At least 2 years’ experience working in a fine-dining restaurant is beneficial, but not essential
  • Ability to work independently or as part of a team
  • Good attention to detail
  • A strong work ethic and a willingness to learn and adapt
  • Great communication skills
  • Basic wine knowledge is beneficial

Send application and CV to jobb@tuddal.no.

Renholdere /Housekeeper

En av de aller viktigste jobbene i vårt hotell er renhold av værelser og felles arealer. Dette er noe vi ikke kan feile på, og som vi tar på den største alvor. Vi søker alltid noen som har øye for detaljer, og som liker å ha det hyggelig og organisert rundt seg. Du må være flink til å kommunisere, se muligheter og til å være effektiv. Du må kunne arbeide selvstendig eller i team. Du må være blid, imøtekommende, og behjelpelig. Og alltid ønske å levere et førsteklasses resultat.

Arbeidsoppgaver:

  • Daglig renhold av felles arealer og værelser i henhold til hotellets standarder
  • Bestilling og organisering av sengetøy, gjesteartikler og såpe
  • Opprettholde ulike standarder, og rutiner
  • Hente ut oversikter for ankomster og avreise
  • Ha oversikt over ulike tilleggs valg
  • Bidra til at gjestene får en fantastisk gjesteopplevelse

Send søknad på jobb@tuddal.no.

EN:

Our frontline team is at the heart of ensuring our guests receive world class service during their stay.

We encourage our team to be themselves whilst upholding warm, friendly service with great care and knowledge. Storytelling is a big part of communicating the unique past and exiting future of our hotel, so it is important to us that our frontline workers are excellent communicators.

As a housekeeper you are responsible for maintaining spotless communal areas and guest rooms with care and consideration. You will be an important part of ensuring our guests are met with warm smiles, well-wishes and clean, comfortable surrounds.

Key responsibilities:

  • Ensure the cleaning of all communal areas and guest rooms in accordance with the hotel standards, and in a timely fashion.
  • Maintaining cleaning procedures and cleaning records according to Standard Operating Procedures and Material Safety Data Sheets.
  • Contributing to a safe and inclusive workplace environment.
  • Making sure that our guests experience seamless service from arrival to departure, across the hotel.
  • Contributing to the smooth operating of the hotel across departments as business requires.

Experience and skills:

  • Previous experience of working in a hotel.
  • Basic computer skills
  • Attention to detail.
  • Ability to work independently or as part of a team
  • A strong work ethic and a willingness to learn and adapt
  • Fluent in English and one of the Scandinavian languages

Send application and CV to jobb@tuddal.no.

Lærlinger

Et av våre viktigste ansvar er å rekruttere unge mennesker til faget vårt. Vi tar imot lærlinger innen kokk, servitør, resepsjon og salg og service. I 2015 ble vi kåret til årets lærebedrift og vi er kjent for at våre lærlinger scorer høyt ved eksamener. Vårt eneste kriterium er at du er lærevillig og interessert.

Send søknad på jobb@tuddal.no.

Sommerhjelp/unge arbeidstakere

I sommerhalvåret har vi stor pågang av gjester fra inn- og ut-land, og da trengs det ekstra hender både i kaféen, på hotellet, eller i landhandelen. Har du ingen relevant erfaring, så er vi villig til å dele vår kunnskap. Du må ha riktige innstillingen, og være lærevillig så gir vi deg en flott arbeidserfaring i et hyggelig og trygt arbeidsmiljø.

Send søknad på jobb@tuddal.no.

Summer Help / Casuals

A lot of guests visit us during the summer, and we need someone to lend us a hand cleaning tables, do dishes and clean rooms.
You might be new to working life, this might even be your first job. As long as you are happy to work and have a positive attitude, then we are happy to teach you the ropes of hospitality in a safe and fun working environment.

Send application and CV to jobb@tuddal.no.

 

 

 

For more information or questions about the positions,

contact Malin by phone; 35028888

www.tuddal.no / Instagram: tuddalhoyfjellshotel

Send application and CV to jobb@tuddal.no

The application is assessed on an ongoing basis.

When the appointments have been made, personal information of the applicant who is not employed will be deleted.

We look forward to reading your application.

Welcome to the mountains!

 

Send søknad på jobb@tuddal.no.